5 Lucruri Despre Iaurt

Iubesti iaurtul? Nu esti singurul! 🙂

Sanse sunt, de a avea chiar in acest moment un iaurt in frigider. Dar, cât de mult știti cu adevărat despre această gustare de top? Aici sunt 5 lucruri despre iaurt care s-ar putea sa te surprinda:

Este umplut cu bacterii – si asta e un lucru bun!

Iaurtul trebuie să conțină culturi „vii și active” (de asemenea, cunoscute sub numele de bacterii), în special Lactobacillus bulgaricus și Streptococcus thermophilus, pentru a corespunde definiției legale despre produs. Aceste culturi convertesc laptele pasteurizat in iaurt, în timpul fermentării. In plus, unele branduri contin Lactobacillus acidophilus, Bifidus, și alte culturi de bacterii. Cercetările indică faptul că aceste bacterii pot juca un rol important în prevenirea infecțiilor gastrointestinale și stimularea sistemului imunitar al organismului. În timp ce este nevoie de mai multe cercetari pentru a stabili o legătură definitivă între culturile din iaurt și aceste efecte asupra sănătății, studiile timpurii sunt incurajatoare. In plus, iaurtul este o sursa buna de calciu, proteine ​​si vitamina B-12.

Nu toate iaurturile sunt create la fel

Exista literalmente sute de alegeri ale iaurtului si anume normal, cu aromă de fructe, artificial îndulcit, grecesc, elvețian in stil islandez și nenumărate alte opțiuni. Este important să citiți cu atenție panoul de date nutriționale. Unele soiuri sunt incarcate cu calorii, grasimi saturate si zahar, ceea ce le face mai mult un desert decât o gustare sanatoasa. În timp ce toate iaurturile  au în mod natural zahărul din lapte, unele branduri au peste 20g de zahăr adăugat. Consumati mai bine pe cele care au sub 15g de zahăr și sunt fără grăsimi.

Iaurtul grecesc are de două ori mai multe proteine

Iaurtul grecesc are de două ori mai multe proteine și mai puțin zahăr decât iaurtul normal. De fapt, 1 ceasca de iaurt grecesc are 24 grame de proteine , care este echivalentul a aproximativ 4 ouă! Asta pentru că este tensionat să-și piardă zerul apos, făcându-l mai cremos și mai gros decât iaurtul tradițional. Pentru o gustare perfecta intre mese, consumati o ceasca simpla cu iaurt grecesc fara grasimi, impreuna cu fructe de padure proaspete, 2 linguri fulgi de ovaz si 1 linguriță de miere.

Poate fi un substituent in alimentele gatite (și ajuta la slabit)

Dacă sunteți în căutarea de modalități de a reduce consumul de grasimi saturate si calorii, luati in considerare inlocuirea iaurtului simplu fara grasimi sau a iaurtului grecesc cu o parte din grasimi (cum ar fi untul, uleiul, sau chiar smântâna) în prepararea mancarurilor. Iaurtul adaugă umiditate, fara grasimi, ceea ce il face un schimb de top pentru briose, negrese și prăjituri. Iată câteva reguli de  utilizare a iaurtului in retetele tale:

Reduceti uleiul din retete, prin substituirea a 1/2 din ulei, cu 3/4 din cantitatea de iaurt

La substituirea untului cu iaurt, înlocuiți 1/2 din unt cu 1/2 la fel de mult iaurt (deci, dacă o reteta cere 1 ceasca de unt, vei folosi 1/2 ceasca de unt, plus 1/4 cana cu iaurt)

La coacere, puteți înlocui un ou cu 1/4 cana cu iaurt

A fost folosit de mii de ani!

In timp ce branduri noi de iaurt apar in fiecare an pe rafturile magazinelor, iaurtul în sine nu este ceva nou. De fapt, dovezile sugereaza ca o versiune de iaurt, a fost consumat de oameni, încă din anii 5.000-6.000 î.Hr. Pastorii din Asia Centrală, transportau laptele în recipiente fabricate din stomacurile de animale, care închegau laptele in iaurt.Iaurtul este menționat în vechiile texte indiene, persane, și turcești.

9/101 rating
te-a ajutat aceast articol? dă-i un vot

SCRIE UN COMENTARIU / INTREBARE / PARERE

Please enter your comment!
Please enter your name here